Forum voor scheepvaart pagina
Startpagina.nl Dochters op alfabet Categorieen Voor kids Luister radio Kijk TV Meer Startpagina

scheepvaart.startpagina.nl/prikbord

U kunt geen nieuwe berichten plaatsen op dit prikbord.

Ga naar discussie: VorigeVolgende
Ga naar: DiscussielijstNieuw berichtZoekenLog inPrint
 • Uitgeklapt op datum • Uitgeklapt met draadjes

Re: Van Riemsdijk

Gepost door: John ()
Datum: 18 april 2004 20:28

Hallo Fred,

Allereerst hartelijk dank voor je reactie!

Wat betreft de Stoomvaart kan de naam Van Riemsdijk op twee verschillende manieren in verband worden gebracht. Allereerst had je vroeger de SS "Van Riemsdijk" welke voor de KPM op de Indische archipel voer en welke zijn naam te danken had aan Jeremias van Riemsdijk, Gouverneur Generaal in Nederlandsch Indië. Daarnaast had je de Van Riemsdijken welke op de Rijn en Binnenvaart actief waren en welke rond 1920, eerst op de stoomsleepvaart later op de sleepvaart en daarna op de duwvaart redelijke bekend waren.
Willem Matthijs van Riemsdijk welke rond 1920 als parlevinker in Zaltbommel begon was mijn overgrootvader.

Je noemde ook nog de naam van der Kaay uit Opijnen, hetgeen ook heel goed mogelijk is. Hendrik Arie van Riemsdijk, (binnen de familie bekend zijnde als "ome Hent"winking smiley was een broer van de eerder genoemde Willem Matthijs van Riemsdijk en hij was gehuwd met Elisabeth Hendrika van der Kaaij, welke afkomstig was uit Opijnen.

Wat betreft de naam van Woerden kan ik je zeggen dat ook deze naam bij mij bekend in de oren klink. Mijn vader heeft deze naam vaak genoemd. Of er een familiare samenhang is tussen de Van Riemsdijken en van Woerden kan ik je [nog] niet zeggen.

Nogmaals bedankt voor je reactie!

m.v.g.

John van Riemsdijk

Onderwerp Geschreven door Gepost

Van Riemsdijk

John 14/04/2004 21:02

Fred.v.d.Hek 18/04/2004 19:25
John 18/04/2004 20:28

Fred.v.d.Hek 20/04/2004 19:24

bertuzzz 21/04/2004 09:31

Banning 04/07/2004 15:09
Ga naar: •DiscussielijstZoekenLog in
Sorry, je hebt geen toestemming voor het posten van berichten in dit forum.

Privacy- en cookiebeleid - Copyright - Disclaimer - Alle dochters - Forum en chatregels - Contact
© 1998-2011 Startpagina B.V. - scheepvaart.startpagina.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep